سبد خرید 0

ریجن چیست؟ هر چیزی که باید راجع به ریجن پلی استیشن بدانید

ریجن پلی استیشن

هنگامی که برای نخستین بار قرار است از پلی استیشن خریداری شده خود استفاده کنید، با یک موضوع به نام ریجن یا منطقه روبرو می‌شوید. گاهی نیز پلی استیشن خریداری شده، ریجن متفاوتی با گیم دارد که در اجرای برخی از گیم ها به مشکل بر می‌خورید. ریجن پلی استیشن چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ در این مقاله همه چیز را راجع به ریجن پلی استیشن روشن خواهیم کرد.

ریجن پلی‌استیشن چیست؟

ریجن همان کلمه Region انگلیسی به مفهوم منطقه می‌باشد. شرکت سازنده پلی استیشن یعنی شرکت معروف سونی، به هر پلی استیشن یک کد مخصوص از ۱ تا ۶ داده که نشان‌دهنده مناطق مختلفی است که در آن عرضه می‌شود.  

سونی با اینکار مطمین خواهد شد که هر پلی استیشن فقط در مناطق خاصی مطابق با کد خود عرضه شود. با توجه به این توضیح در می‌یابیم که ریجن پلی استیشن به مفهوم این است که هر پلی استیشن با توجه به کد خود برای مناطق مختلفی از  جهان عرضه خواهد شد.

انواع ریجن پلی استیشن

شرکت سونی تمام جهان را به شش دسته تقسیم بندی کرده است و پلی استیشن های خود را با ۶ کد به فروش می‌رساند. هر یک از این مدل‌ها به یک نقطه خاص جهانی مثال اروپا، استرالیا، آمریکا و ... اختصاص دارد. در زیر به شما خواهیم گفت که هر کد ریجن پلی استیشن مربوط به کدام نقطه از جهان است.

R1: آمریکا و کانادا،

R2: اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقای جنوبی،

R3: آسیای شرقی،

R4: آمریکای لاتین و استرالیا،

R5: روسیه و آفریقا،

R6: چین.

عرضه پلی استیشن بر اساس ریجن، ردیابی این محصول را برای شرکت تولید کننده آسانتر می کند.‌ اما سوال اصلی گیمرها این است که ریجن‌های پلی استیشن چه فرقی با هم دارند؟ آیا این ریجن‌ها در تجربه بازیکن مشکلاتی به وجود می آورد؟  در پاسخ باید گفت که ریجن پلی استیشن تنها بیانگر منطقه توزیع شده است و فقط در نسخه ریجن ۳، محل تعبیه دو کلید ضربدر و دایره در آن بر عکس سایر پلی استیشن‌هاست و هیچ اختلافی با هم ندارند. پلی استیشن‌ها در کیفیت تولید، کاربرد، پردازنده و ... کاملا یکسان هستند.

تاثیر ریجن پلی استیشن بر کیفیت بازی  

تا به اینجای مطلب متوجه شدیم که ریجن پلی استیشن هیچ تاثیری بر کیفیت ساختاری آن نمی گذارد. اما ایا این کد می‌تواند سبب اختلال یا مشکل در گیم‌های پلی استیشن شود؟

همه گیمرها می‌دانند که بازی‌های گوناگون با ریجن های مختلف توزیع می شوند که باید در منطقه خاصی به فروش برسند. حال این سوال پیش می آید که در صورت یکسان نبودن ریجن بازی و ریجن پلی استیشن نمی توان از ان استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که ریجن نا برابر هیچ مشکلی را برای انجام بازی‌ها به وجود نخواهد آورد. اگر قرار است محتویات قابل دانلود اضافی را در بازی دانلود کنید، کد ریجن پلی استیشن و کد ریجن بازی باید برابر باشند. در صورت یکسان نبودن این کد اجازه دانلود محتویات اضافی گیم را نخواهید داشت.

با یک مثال این مطلب را روشن تر می کنیم. اگر اکانت کاربری شما با کشور آمریکا یعنی ریجن ۱ باشد، قادر به دریافت  DLCهای یک گیم با ریجن ۴ نخواهید بود. برای اینکه اجازه دانلود را داشته باشید باید ریجن خود را به یکی از کشورهای مناطق ریجن ۴ تغییر دهید.

نحوه تشخیص ریجن اکانت

بسیاری از گیمر‌ها نمی‌دانند که اکانت آنها روی چه منطقه ای ساخته شده است. برای آگاهی از این موضوع باید به سایت Psnprofiles.com وارد شوید. پس از ورود به سایت نام کاربری PSN را وارد کرده تا جزییات اکانت خود را مشاهده کنید. در قسمت زیرین این کادر، یک پرچم را مشاهده می کنید که نشان می دهد ریجن اکانت شما روی این کشور تنظیم شده قسم و در صورت تمایل می‌توانید آن را روی کشور دیگری تنظیم کنید.  

نحوه تشخیص ریجن بازی‌های مختلف

برای تشخیص ریجن بازی مورد علاقه خود، باید قسمت پشتی کاور بازی را بررسی کنید‌. در این بخش یک عدد با رنگ قرمز درج شده است که نشاندهنده، ریجن بازی است. کنار کدهای ریجن ال، عبارت All نیز قید شده است‌. البته به یاد داشته باشید که هر ریجن برای یک گروه سنی خاص نیز مناسب است، برای مثال ریجن ۲ برای رده سنی Pegi مناسب می‌باشد یا اینکه بازی های منطقه ۱ در کادر بخش جلویی گروه سنی ESRB را نشان می‌دهند. البته در برخی بازی های ریجن ۱ نیز این اطلاعات در پشت کاور درج شده است.

جمع بندی

در این مقاله از سایت دیرکلاب اینکه ریجن چیست و اینکه ریجن پلی استیشن چیست و اینکه هرکشوری چه کدی دارد را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه نیز به نحوه بررسی ریجن اکانت پرداختیم و این مورد مهم را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دادم. همچنین شما عزیزان اگر قصد خرید گیفت کارت و خرید سکه فیفا را دارید می توانید از بخش فروشگاه این محصولات را تهیه نمایید.

 

 


Top