سبد خرید 0

سرویس گیم پس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرویس گیم پس

معمولا خرید بازی‌ها به صورت تکی برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی هزینه بالایی دارد. با خریدن سرویس گیم پس می‌توانید به صورت ماهانه به صدها نوع بازی دسترسی داشته باشید. سرویس گیم پس به عنوان یک برگ برنده برای مایکروسافت در برابر سایر رقبای آن‌ها مانند سامسونگ و سونی است. اگر شما قصد دارید بدانید گیم پس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، تا انتهای این مقاله از وب سایت دیر کلاب همراه ما باشید.

گیم پس چیست؟

ایکس باکس گیم پس یک سرویس اشتراک بازی ویدیویی است که در سال 2017 توسط شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 ارائه شد. این سرویس شامل تعداد زیادی از بازی‌های انحصاری ایکس باکس است که ماهانه به آن بازی‌های جدید‌ترنیز اضافه می‌شود. برخی از بازی‌های موجود در این سرویس شامل بازی‌هایی از استودیوهای دیگر بازی سازی است. شما می‌توانید از این سرویس به صورت ماهیانه استفاده کنید و تا شارژ مجدد آن با انواع بازی‌های ایکس باکس سرگرم شوید.

رییس بخش ایکس باکس این شرکت اعلام کرده بود که آن‌ها در تلاشند که گیم پس را به بزرگ‌ترین مجموعه سرویس گیمینگ دنیا تبدیل کنند. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که گیم پس بسیار شبیه به سرویس نت فلیکس است، با این تفاوت که افراد به خرید اشتراک نت فلیکس می‌توانند به همه فیلم و سریال‌ها دسترسی پیدا کنند و در گیم پس با خرید اشتراک ماهیانه می‌توانید به تمامی بازی‌ها دسترسی داشته باشید.

چه بازی‌هایی در گیم پس در دسترس هستند؟

تا کنون بیش از ۱۰۰ بازی بزرگ مثل سری بازی‌‌های Halo، Gears of War، Doom، Batman Arkham Knight، Forza و Fallout در این سرویس در دسترس هستند. همچنین سری بازی‌هایی مانند Hitman، بتلفیلد، Mortal Kombat، نید فور اسپید، Microsoft Flight Simulator ودر آن حضور دارند. وجود سرویس EA Play موجب شده تعداد عناوین این سرویس بیشتر از همیشه باشد.

قیمت سرویس گیم پس چگونه است؟

سرویس گیم پس به صورت ماهیانه با هزینه 9.99 دلار برای ایکس باکس و کامپیوتر عرضه می‌شود. نسخه آلتیمیت این سرویس با هزینه 14.99 می‌توانید تهیه کنید که به وسیله آن به سرویس‌های مختلف دیگری می‌توانید دسترسی داشته باشید.

انواع گیم پس چیست؟

اشتراک ایکس باکس گیم پس انواع مختلفی دارد که یکی برای کامپیوتر، یکی برای کنسول و دیگری برای هر دو است. ویژگی هر یک را در ادامه بررسی می‌کنیم.

کنسول

شرکت مایکروسافت برای اولین بار در سال 2017 سرویس گیم پس را معرفی کرد و چهار ویژگی این سرویس شامل دسترسی به چهارنوع بازی متفاوت، امکان دانلود بازی‌های جدید در هر ماه، دسترسی رایگان به بازی‌های انحصاری ایکس باکس در روز عرضه شان و تخفبف‌ها و پیشنهاد‌های ویژه است.

کامپیوتر

این اشتراک تفاوت چندانی با شرایط اشتراک گیم پس کنسول ندارد. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در گیم پس پی سی فقط روی ویندوز 10 نصب می‌شود.

آلتمیت

جدیدترین و ویژه‌ترین سرویس مایکروسافت برای بازی‌های ویدیویی آلتیمیت نام دارد. کاربران علاوه بر خرید امکان گیم پس‌های معمولی، اشتراک EA Play و Live Gold را هم به رایگان دریافت می‌توانند دریافت کنند. همچنین می‌توانید این اکانت را روی سیستم عامل اندروید موبایل نیز نصب کنید و از x Cloud استفاده کنید. سیستم ایکس کلاود به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌هایی مانند فورزا 4 را روی گوشی موبایل داشته باشید و با آن بازی کنید.

سوالات متداول

در هنگام پایان سرویس می‌توانیم بازی‌ها را نگه داریم؟

خیر، به هنگام پایان تاریخ اشتراک سرویس تمامی بازی‌های دانلود شده و دسترسی‌ها قطع می‌شود تا زمانی که مجدد سرویس خود را شارژ کنید.

آیا بازی‌های موجود در گیم پس ممکن است روزی از دسترس خارج شوند؟

بله. با توجه به عرضه بازی‌های جدید‌ترممکن است گاهی اوقات برخی از بازی‌ها از دسترس گیمرها خارج شوند.

کلام پایانی

در این مقاله از وبلاگ دیر کلا به بررسی سرویس و انواع آن پرداختیم. شما کاربران محترم می‌توانید برای اطلاع از نحوه تهیه خرید گیفت کارت استیم، استیم والت و خرید سکه فیفا با ما در تماس باشید.

 

 

 

 

 


Top