سبد خرید 0

4 تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ ps با پلی استیشن PS5

تفاوت pc و ps5

تفاوت‌ PC و PS5 شامل انحصاری بودن بازی‌ها، کاربری، قیمت، نرخ فریم، کنترل بازی است.

به طور خلاصه، هر دو پلتفرم PC و PS5 دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود هستند و بسته به نیاز و سلیقه کاربران، انتخاب می‌شوند.

 

تفاوت pc و ps5، تفاوت بین PS (PlayStation) و PS5 (PlayStation 5) در واقع تفاوت بین دو نسل مختلف از کنسول‌های بازی PlayStation می‌باشد.

اگر کمی به عقب‌تر برگردیم، در چند سال گذشته و سال‌های قبل‌تر آن با موارد و وسایل گوناگونی در حوزه گیمینگ و کلاً گیم سر و کار داشتیم.

اگر بخواهیم به بعضی از آنها اشاره کنیم باید خبر هایمان و اتفاقاتی که در زمینه سخت‌افزار گیم شنیده‌ایم را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم، دستگاه ها و کنسول های  سگا و میکرو قدیمی ترین نوع کنسول ها می باشند. 

حتی آتاری‌های دستی که می‌شود آنها را جز کنسول‌های گیمینگ دانست.

امروزه یکی از به روزترین کنسول‌ها برای بازی های کامپیوتری کنسول‌های نسل پنجم سونی و همچنین ورژن جدید ایکس باکس می‌باشد.

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که به جای استفاده از کنسول‌های بازی از کامپیوتر برای بازی های کامپیوتری استفاده کنند، اما اینکه  تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ  با پلی استیشن PS5 در چیست، موضوعی می باشد که ما در این مقاله تحت عنوان 4 تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ ps با پلی استیشن PS5 و تفاوت ps و ps5 به آن پرداخته ایم.

 

توان کمتر سخت افزاری کامپیوتر نسبت به پلی استیشن

 

یکی از 4 تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ ps با پلی استیشن PS5 توان کمتر سخت‌افزاری کامپیوتر نسبت به پلی استیشن می‌باشد.

اگر بخواهیم به شکل دقیق به بررسی تفاوت ps و ps5 بپردازیم، باید بگوییم که زمانی کارت گرافیک با بهترین پردازنده و ویژگی‌های رهگیری پرتو معرفی می‌شود، شما به عنوان یک گیمر تنها اینفوگرافی‌ها و نمودارها را  می‌توانید ببینید و فقط حدس بزنید که این سخت‌افزارها برای ما چه کارایی دارند.

اما امروزه با انتشار کارت‌های گرافیک بسیار قوی به تناسب بازی‌هایی که از آن انتظار داریم هم به بازار عرضه می‌شود، ولی به شکل کلی می‌توانیم توان کمتر سخت‌افزاری کامپیوتر نسبت به پلی استیشن را به عنوان یکی از چهار تفاوت ps و ps5 دانست.

نکته مهم، شما اگر قصد انجام بازی با کنسول‌های جدید را دارید باید اقدام به خرید گیفت کارت پلی استیشن، گیفت کارت xbox  (گیفت کارت ایکس باکس) نماید و با این کارت ها اقدام به دانلود بازی های جدید کنید.

تفاوت pc و ps5

تفاوت pc و ps5

تفاوت ps و ps5 از نظر کیفیت

 

در بحث مقایسه کیفیت پی اس با ps4 باید بگوییم که تفاوت در کیفیت یکی دیگر از 4 تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ PC با پلی استیشن PS5 می باشد.

بسیاری از افراد این اعتقاد را دارند که بازی‌ها به منظور اجرا در کنسول‌ها هم از نظر کیفیت نیز با مشکلاتی مواجه هستند. 

از طرف دیگر اگر در مقام قضاوت در مورد قدرت پردازش کنسول ps5 باشید، شما باید بازی‌های انحصاری شرکت سونی را جداگانه بررسی نمایید که در بسیاری از موارد مشکلات بازی کامپیوتر را نخواهد داشت و از نظر  کیفیت بهتری را به شما ارائه می‌دهد.

 

تفاوت ps و ps5 از نظر قیمت

 

نه تنها در مسئله  تفاوت ps و ps5 اصلی کامپیوتر گیمینگ ps با پلی استیشن PS5 بلکه در همه مسائل قیمت یکی از فاکتور های مهم می باشد.

در مورد مهمترین فاکتورهای از نظر کاربران برای خرید کامپیوتر قیمت آن می باشد. برای داشتن ps گیمینگ نیاز به پرداخت هزینه های بیشتر نسبت به خرید کنسول ps5 خواهید داشت.

شاید اگر بخواهیم به عنوان چهارمین مورد از تفاوت‌های ps و ps5 به موردی اشاره کنیم هیجان و حس بهتر ps5 نسبت به کامپیوتر باشد از آنجا که شرکت سونی این کنسول‌ها را مخصوص بازی می‌سازد مسلماً هیجانی که برای بازی با این کنسول‌ها وجود دارد از کامپیوتر بیشتر می‌باشد. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای بازی‌های کامپیوتری از کنسول‌های ps5 و ps5 استفاده کنند.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله سعی کردیم که به بررسی 4 تفاوت اصلی کامپیوتر گیمینگ Ps با پلی استیشن PS5 یا به شکل کلی تفاوت ps و PS5 بپردازیم.

به شکل کلی تفاوت این دو مورد و این دو دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم. باید بگوییم که تفاوت‌ها در زمینه قیمت کیفیت و توان سخت افزاری این دو می‌باشد. در مورد تفاوت قیمت باید بگوییم خرید کنسول PS5 از نظر قیمت کمی به صرفه تر می باشد ولی کیفیت این دستگاه نیز بیشتر است.

به شکل کلی و با توجه به نوستالژی بودن کنسول PS5 از هیجان بیشتری برخوردار می باشد.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد تفاوت ps و ps5 به دست آورده باشید.


Top