سبد خرید 0

استریمر کیست؟+ راه های تبدیل شدن به یک استریمر حرفه ای

استریمر کیست

وجود و ظهور پلتفرم های مختلف در دنیای مجازی باعث شده است که افراد بتوانند کارهای روزمره خود و مشاغل خود را به اشتراک گذاشته و با هزاران نفر بیننده مواجه باشند. این امر موجب درآمدزایی نیز می گردد گیمرها نیز از این قافله عقب نمانده و با اشتراک گذاری آنلاین بازی های خود در پلتفرم های مختلف توانسته اند درآمدهای قابل توجهی را کسب کنند. به گیمر هایی که بازی های خود را به صورت آنلاین در پلتفرم های مختلف به اشتراک می گذارند استریمر گفته می شود. از پر بازدیدترین پلتفرم های استریمر ها می توان به یوتیوب اشاره کرد گرچه در بستر برخی بازی ها نیز گاهی اشتراک بازی به چشم می خورد.

 

 

چگونه یک استریمر موفق شویم؟

کار استریمر علاوه بر مفرح بودن موجب درامد زایی می شود بنابراین بسیاری از افراد تلاش دارند که در این راستا گام بردارند. حال باید دید که جهت استریمر شدن چه راه هوایی را باید پیمود تا به یک استریمر حرفه ای و موفق تبدیل شد. اولین و مهمترین نکته کلیدی در این زمینه داشتن انگیزه این کار است یعنی باید بدانید که به چه دلیل می خواهید استریم شوید و تنها به دلیل مفرح بودن و لذت بردن از بازی ها به این کار می پردازید و یا به دلیل تعامل با مخاطبین و یا ایجاد درآمدزایی استریمری را انتخاب می کنید.

  • پس از پاسخ به سوالاتی که مطرح شد می توانید انگیزه خود را در این امر مشخص کرده و گام های خود را با ثبات بیشتری بردارید.
  • سپس بهتر است پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید در یوتیوب و توییتر به عنوان پلتفرم های بسیار مطرح استریمر های بسیاری فعالیت می نمایند.
  • شما همچنین می توانید از سایر پلتفرم ها نیز جهت اشتراک گذاری بازی های خود استفاده کنید.
  • سپس باید ابزار مورد نیاز خود را تهیه کنید از مهمترین ابزار هایی که یک استریمر حرفه ای باید داشته باشد یک دوربین با کیفیت است. البته نیازی نیست که دوربین حتماً بسیار گران قیمت باشد و همین قدر که کیفیت کافی برای اشتراک گذاری فیلم های آنلاین را داشته باشد کافیست.
  • حتی برخی از استریمر های مبتدی از دوربین های بسیار ساده استفاده می کنند پشت زمینه ای که در هنگام بازی از آن استفاده می کنید نیز بسیار مهم است.
  • تعامل با مخاطبین شبکه اجتماعی شما نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
  • نوع بازی را نیز انتخاب کنید و از بازی های خاصی جهت استریمری استفاده نمایید پس از انجام کلیه اموری که گفته شد حالا شما یک استریمر مبتدی هستید که با تعاملات زیاد و کار و کوشش بسیار می توانید درآمدهای بالا داشته و به سایر هدف های انگیزشی خود برسید.

درآمد یک استریمر چگونه است؟

حال که با شغل استریمر آشنا شدید و دانستید که این امر مستلزم زمان بسیاری می باشد بهتر است به راه های درامد زایی آن نیز توجه داشته باشید و ببینید که درآمد یک استریمر از چه راهی تامین می شود و تا چه مبلغی پتانسیل دارد.
 سرمایه‌گذاران بسیاری به دلیل توجه بسیار زیاد مخاطبین به گیمر هایی که به صورت آنلاین بازی می کنند توجه دارند.

  1.  به همین دلیل یکی از راه های درآمدزایی این گیمر ها یا اصطلاحا استریمرها قبول تبلیغ از این سرمایه‌گذاران و قبول تبلیغ از برند های مختلف است.
  2.  همچنین بسیاری از پلتفرم ها نیز در حین کار با تبلیغاتی که بر روی کانال یا شبکه اجتماعی استریمر انجام می دهند پورسانت قابل توجهی را به او اختصاص می‌دهند.
  3.  البته راه های درآمد زایی جزئی و کلی دیگری نیز در این میان تعریف شده است که موجب شده که استریمر ها درآمدهای قابل توجهی داشته باشند.
  4.  درآمد یک استریمر در خارج از ایران که با تحریم ها مواجه نیست تا مبلغ ۲۵ میلیون دلار نیز برآورد می ‌شود.

 توجه داشته باشید که این درآمد ماهانه یک استریمر است در ایران نیز که شغل استریمری به‌صورت نوظهور بوده و با تحریم برخی از پلتفرم ها مواجه است، درآمد یک استریمر حرفه ای تا ماهی 20 یا 30 میلیون تومان نیز ارزیابی می‌شود. البته می‌توان گفت که پتانسیل و کشش درآمدی در آینده در این شغل در ایران نیز بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ساخت انواع فضاهای مجازی و درگاه های مختلف، شغل های جدید ایجاد شده‌اند که می‌توان با پیوستن به آنها به درآمد قابل توجهی دست یافت.
 استریمر یکی از انواع شغل هایی است که بسیار پرطرفدار بوده و علاوه بر مفرح بودن، پتانسیل درآمد بسیاری نیز دارد.
 تنها باید روش کار و همچنین نوع کار را دانست و با گام های اصولی به این شغل پیوست.


Top