سبد خرید 0

معرفی کامل مجموعه بازی های کال آف دیوتی یا ندای وظیفه

مجموعه بازی های کال آف دیوتی

اگر به سراغ گیم نت‌ها بروید و از آن‌ها بخواهید که مجموعه‌ای از بازی‌های پرطرفدار را به شما معرفی کنند، قطعاً در بین لیست خود، بازی‌های کال آف دیوتی را نیز لحاظ خواهند کرد چرا که آمار نشان داده است مجموعه بازی‌های ندای وظیفه یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌ها در بین گیمر‌ها شناخته شده است. تقریباً تمامی افرادی که یکبار این بازی‌ها را انجام داده‌اند مشتاق هستند تا هر چه زودتر بتوانند نسخه‌های جدیدتر از آن را در اختیار داشته باشند. اگر می‌خواهید در مورد اینبازی بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

نگاهی به مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی

جالب است بدانید که بازی‌های ندای وظیفه توانسته‌اند تقریبا توجه عمده افراد را به خود جلب کنند. به طور کلی مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی در 16 نسخه اصلی ارائه شده‌اند که اولین نسخه آن در سال ۲۰۰۳ معرفی گردید. نسخه‌های اولیه این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن و ایکس باکس مناسب بودند اما از زمانی که کنسول‌ها طراحی گردید، طراحان مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی تصمیم گرفتند که نسخه ویژه برای کنسول‌ها را نیز منتشر نمایند و بنابراین اولین نسخه کنسول بازی‌های ندای وظیفه در سال ۲۰۰۹ برای کنسول‌های نسل ۷ معرفی شدند. اجاره دهید چند مطلب جالب در مورد بازی‌های ندای وظیفه را برای شما توضیح دهیم:

  1. اولین مجموعه بازی کال آف دیوتی برای کنسول‌های پلی استیشن 2، کنسول Xbox و گیم کیوب در سال 2004 و تحت عنوان  Call of Duty: Finest Hour طراحی شد.
  2. بازی Call of Duty 2 اولین نسخه از بازی‌های ندای وظیفه بود که برای کنسول ایکس باکس 360 طراحی گردید.
  3. بعد از معرفی نسخه‌های اولیه بازی کال آف دیوتی، افراد در سنین مختلف به آن علاقمند شدند به همین دلیل گروه طراح، نسخه‌های مختلف بازی را از سنی سنی رده‌بندی کردند. برای مثال اولین نسخه مناسب افراد بالای 16 سال را تحت عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare  و اولین نسخه مناسب برای افراد بالای 18 سال با عنوان Call of Duty: World at War را معرفی شد.

بررسی تفاوت‌های نسخه‌های مختلف بازی‌های کال آف دیوتی

همانگونه که گفته شده است وقتی اولین نسخه بازی کال آف دیوتی در سال ۲۰۰۳ معرفی گردید با استقبال زیادی از جانب مردم دنیا مواجه شد و همین موضوع طراحان بازی را ترغیب کرد تا نسخه‌های بعدی را منتشر کنند. تفاوت‌هایی که بین ورژن‌های جدید نسبت به انواع قبلی وجود دارد موجب جذابیت آن می‌گردد. برای مثال:

  1.  در نسخه اول یک بازیکن در نقش سه شخصیت از نیرو‌های متفقین شامل آمریکایی، بریتانیایی و نیرو‌های شوروی بازی می‌کرد. از طرف دیگر اگر آسیب می‌دید به صورت خودکار نمی‌توانست شخصیت خود را بازیابی کند و به جعبه کمک‌های اولیه نیاز داشت. در صورتی که در نسخه‌های بعدی این دو مورد دیده نمی‌شود و امکان بازیابی خودکار وجود دارد.
  2.  هر دو نسخه اول و دوم به جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود با این تفاوت که در نسخه دوم شما ویژگی‌های جدیدی مثل بازیابی خودکار، نشانگر پرتاب نارنجک از طرف دشمن و حتی بخش چند نفره آنلاین تعریف شده است.
  3.  شباهت نسخه سوم به دو نسخه قبل، همان محیط بازی است که مربوط به جنگ جهانی دوم می‌شود ولی مهمترین تفاوت نسخه سوم کال آف دیوتی این است که طراحان، این بازی را برای کنسول‌های خانگی سونی و مایکرؤسافت‌ها طراحی کردند.
  4.  اما اولین نسخه مجموعه بازی‌های ندای وظیفه که به هیچ عنوان تم جنگ جهانی دوم ندارد و در واقع یک داستان مربوط به زمان حال را نشان می‌دهد، نسخه چهارم تحت عنوان Modern Warfare است و به همین دلیل توانست جایزه‌ی بهترین بازی سال در سال ۲۰۰۷ را نصیب خود کند. این بازی مجموعه جنگ‌های خاورمیانه، روسیه و مناطق شرقی اروپا را به تصویر می‌کشد.
  5.  اما جالب است بدانید که در نسخه پنجم بازی‌های کال آف دیوتی که تحت عنوان World at War معرفی گردید، مجدداً بازیکنان به جنگ جهانی دوم بازگشتند با این تفاوت که بیشتر بازی در جبهه‌های شرقی و اقیانوسیه سپری می‌شود و از طرف دیگر برای اولین بار از زامبی‌ها در این بازی استفاده شده است.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در صورتی که می‌خواهید با هر یک از نسخه‌های بازی‌ ندای وظیفه بیشتر آشنا شوید تا بتوانید یک بازی مورد علاقه خود را تهیه نمایید، می‌توانید به سایت دیرکلاب مراجعه کنید و لیست کامل مجموعه بازی‌های کال آف دیوتی را در سایت ملاحظه نمایید. حتی می‌توانید از کارشناسان ما بخواهید که توضیحات بیشتری برای شما عزیزان ارائه نمایند.


Top