سبد خرید 0

گوگل درایو چیست و چطور می توان از فضای آن استفاده کرد؟

گوگل درایو چیست؟

بسط تکنولوژی، امکانات بسیار زیادی را در اختیار بشر قرار داده و راحتی را برای او به ارمغان آورده است. اگر سر بچرخانید و دور و اطراف خود را نگاهی بیندازید تکنولوژی را لمس خواهید کرد. بدون شک با گوگل آشنایی دارید. این ابزار امکان و قابلیتی را برای کاربران فراهم نموده که می توانند در هر نقطه فایل های خود از جمله عکس، ویدیو و... را ذخیره و در صورت نیاز باز نمایند.

کاربران گوگل برای اینکه بتوانند از این راه حل ذخیره سازی به عبارت بهتر گوگل درایو بهره ببرند نیاز است که برای خود یک اکانت باز کنند. در این صورت پانزده گیگابایت فضای ابری به صورت رایگان به منظور انباشتن داده ها و اطلاعات خود در اختیارشان قرار خواهد گرفت. شگفت‌انگیز نیست؟ همچنین جالب است بدانید که اگر به فضای بیشتری احتیاج داشتید. شرایطی برایتان ایجاد شده که می توانید این حجم را افزایش دهید. در این مطلب از دیرکلاب تمایل داریم اطلاع مختصر ولیکن مفیدی را در خصوص گوگل درایو چیست و چطور می توان از فضای آن استفاده کرد؟ در اختیارتان قرار دهیم همراه ما باشید.

گوگل درایو چیست؟

بدون شک در خانه هر کدام از شما می توان ابزار های همچون فلش، دیسک، سی دی و ... را یافت که اطلاعات و فایل خود را در آن نگه می دارید. ولیکن به خوبی میدانید که این فضا محدود و همچنین برای دسترسی به داده ها باید همواره این ابزار ها را به همراه خود داشته باشید. به همین دلیل امروزه، شاهد بسط و گسترش فضای ذخیره سازی ابری بوده ایم. گوگل درایو را می توان یک راهکار ذخیره سازی ابری دانست. این سرویس شرایطی را مهیا نموده که می توانید تمامی اسناد، تصاویر و .. را در سرور های گوگل نگه دارید و به این طریق تنها با در دست داشتن یک گوشی هوشمند، لپ تاپ و یا هر وسیله ای که بتوان به اینترنت متصل شد، داده ها را در اختیار داشته باشید. از مهم ترین خصوصیت های گوگل درایو می توان به امنیت و همیشه در دسترس بودن آن اشاره نمود.

به بیان ساده تر؛ با این پرتفوی همگام سازی و ذخیره سازی فایل، می توانید فضای هارد دیسک خود را آزاد نمایید و با اتصال به اینترنت داده های خود را مشاهده و آن ها را مدیریت، ویرایش و یا به اشتراک بگذارید.

نکته مهم

در این سرویس علاوه بر اینکه می توانید به ذخیره سازی داده های خود بپردازید. بلکه خواهید توانست به کار تیمی مشغول باشید و با گروه خود از هر نقطه از جهان بر روی پروژه کار نموده و آن را مدیریت نمایید. در ابتدا اشاره نمودیم که پانزده گیگابایت رایگان در اختیار خواهید داشت. ولیکن برای افزایش و ارتقاء آن باید هزینه ای را پرداخت نمایید که البته با توجه به امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد این مبلغ بسیار ناچیز است.

آموزش ثبت نام در گوگل درایو

برای بهره مندی از قابلیت های گوگل درایو شما باید یک حساب در گوگل بسازید. اگر از قبل برای خود جمیل ایجاد نموده اید دیگر نیازی به ایجاد یک اکانت جدید نمی باشد. در غیر این صورت، برای ساخت یک اکانت شما باید بر روی دکمه Sing in در مرورگر خود کلیک نموده تا صفحه مربوطه برای شما باز گردد.

اکنون در این صفحه گزینه Create an account را انتخاب نمایید در صفحه باز شده شماره تلفن خود را در کادر مربوطه درج نموده و سپس کد تاییدی برای شما ارسال شده را وارد نموده و گزینه Verify را انتخاب نمایید.

اکنون به صفحه ای هدایت شده اید که باید تمامی اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و بر روی گزینه Next کلیک کنید. پس از آن با انتخاب دکمه I agreموفق به ایجاد حساب گوگل خواهید شد.

آموزش استفاده از گوگل درایو

گوگل شرایط بسیار راحتی را برای استفاده از گوگل درایو فراهم نموده و اگر مرورگر ها را بر روی گوشی و یا کامپیوتر خود داشته باشید خواهید توانست از این شیوه ذخیره سازی استفاده نمایید.

برای این کار نیاز است که شما مرورگر کروم را بر روی موبایل و با لپ تاپ خود بارگذاری و اجرا نمایید. سپس دکمه چهارخانه ای که در سمت راست قرار دارد را انتخاب نمایید. در صفحه ای که برای شما نمایش داده شده، بر روی گزینه گوگل درایو کلیک کنید البته از قبل بایست وارد حساب خود شده باشید.

یا اینکه می توانید drive.google.com را انتخاب نمایید و از آنجایی که دارای حساب گوگل می باشید به صفحه گوگل درایو خود هدایت خواهید شد. شما در این مرحله خواهید توانست فایل های خود را از طریق آیکون (+) بارگذاری نموده و آن ها را مدیریت و ساماندهی نمایید. با نگه داشتن انگشت خود و یا کلیک بر روی فایل مورد نظر گزینه های متعددی اعم از ذخیره، اشتراک گذاری و... برای شما نشان داده خواهد شد.

کلام پایانی

همانگونه که مشاهده نمودید به کمک گوگل درایو می توانید اطلاعات خود اعم از فایل، اسناد، تصاویر و ... را ذخیره نموده و یا آن را برای دوستان خود ارسال نمایید. امیدواریم این مطلب گوگل درایو چیست و چطور می توان از فضای آن استفاده کرد؟ برایتان مفید واقع شده باشد.‌


Top