سبد خرید 0

گیفت کارت اپل آیتونز چیست؟

گیفت کارت اپل آیتونز چیست

گیفت کارت اپل آیتونز یکی دیگر از انواع گیفت کارت است که که با خرید آن و شارژ اکانت خود با این گیفت کارت می توانید خدماتی مثل فیلم، موسیقی، انواع بازی های روز، اپلیکیشن های مورد نیاز و ... را دریافت کنید.

این گیفت کارت مخصوص دستگاه های اپل است و دارنده سایر دستگاه ها نمی توانند از خدمات این گیفت کارت استفاده کنند.

تفاوت میان گیفت کارت اپل آیتونز و گیفت کارت اپل استور

اگرچه خدمات هر دو گیفت کارت برای دارندان دیوایس اپل است، اما یک تفاوت عمده میان این دو گیفت کارت وجود دارد؛ با استفاده از گیفت کارت اپل استور شما تنها می توانید محصولات فیزیکی کمپانی اپل مثل مک بوک و یا آیفون را خریداری کنید؛ در حالی که با استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز می توانید خدمات پولی مجازی ارائه شده در اپ استور اپل را خریداری کنید.

مزیت استفاده از گیفت کارت اپل آیتونز

مهم ترین مزیت استفاده از این گیفت کارت، این است که تاریخ انقضا ندارد و حتی اگر مجددا اکانت خود را شارژ کنید، از میزان شارژ باقی مانده قبلی هم می توانید استفاده کنید.

خرید گیفت کارت آیتونز در خارج از کشور

اگر در خارج کشور زندگی می کنید، به راحتی و با مراجعه به اپ استورآنلاین اپل می توانید گیفت کارت خود را تهیه کنید. تنها کافی است که پس از مراجعه به اپ استور، گزینه Send Gift Card by Email را بزنید و یا اگر از مک بوک با نسخه بالاتر و یا نسخه کاتالینا استفاده می کنید،  کافیست روی گزینه itunes store کلیک کنید و سپس گزینه send gift را انتخاب کنید تا کد گیفت کارت به شما ارسال شده و با استفاده از آن بتوانید گیفت کارت خود را شارژ کنید.

خرید گیفت کارت آیتونز در ایران

اگر در ایران زندگی می کنید و می خواهید گیفت کارت اپل آیتونز را تهیه کنید، باید بدانید که به خاطر شرایط تحریمی ایران امکان تهیه این گیفت کارت از طریق سایت رسمی شرکت اپل برای شما وجود ندارد و شما این کار را باید از طریق سایت های واسطه معتبر خرید و فروش گیفت کارت انجام دهید.

با مراجعه به سایت دیرکلاب به راحتی می توانید گیفت کارت مد نظر خود را انتخاب و در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین خرید خود را از طریق این سایت انجام دهید.

مراحل خرید گیفت کارت آیتونز از سایت

  • قبل از خرید گیفت کارت اپل آیتونز حتما باید یک حساب کاربری برای استفاده از سرویس ها و خدمات گیفت کارت ایجاد کنید.
  • بعد از ایجاد اکانت هم باید ریجن مورد نظر خود را انتخاب کنید که در این مرحله به شما توصیه می کنیم که ریجن آمریکا را برای اکانت خود انتخاب کنید؛ زیرا به گیفت کارت آیتونز کشور آمریکا مالیاتی تعلق نمی گیرد و از حساب شارژ شما بابت مالیات مبلغی کسر نخواهد شد.
  • بعد از ایجاد اکانت و انتخاب ریجن نیز کافیست که به یکی از سایت های معتبر در زمینه خرید و فروش گیفت کارت مراجعه کنید و با انتخاب اشتراک مدنظر خود، اقدام به خرید آنلاین گیفت کارت کنید.

نکته: در این مرحله دقت داشته باشید که ریجن انتخابی شما در مرحله خرید گیفت کارت با با ریجنی که در هنگام ایجاد اکانت انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت می تواند برای شما ایجاد مشکل کند.

بعد از خرید گیفت کارت اپل آیتونز، از طریق ایمیلی که در هنگام ایجاد اکانت وارد کرده اید به شما یک کد 25 رقمی ارسال می شود که با وارد کردن این کد 25 رقمی، اکانت شما شارژ خواهد شد.

نکته مهم: نکته مهمی که در این مرحله لازم است به شما یادآوری کنم این است که در هنگام وارد کردن کد 25 رقمی گیفت کارت خود حتما دقت لازم را به خرج دهید و کد 25 رقمی خود را به دقت وارد کنید؛ در غیر این صورت ممکن است کد گیفت کارت خریداری شده شما غیر فعال شود.

از کجا بفهمیم که چه میزان در گیفت کارت خود موجودی داریم؟

برای این کار لازم است که به قسمت اپ استور گوشی آیفون خود بروید و روی قسمت بالا سمت راست آن کلیک کنید، اگر در گیفت کارت اپل آیتونز شما موجودی باشد، آن را در زیر نام خود خواهید دید.

برای گوشی های Mac  نیز کافیست به قسمت اپ استور رفته و در قسمت پایین سمت چپ آن کلیک نمایید. اگر در گیفت کارت شما موجودی باشد آن را در قسمت زیرنام خود مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

در این مقاله با کاربردهای گیفت کارت اپل آیتونز، نحوه استفاده و مزیت استفاده از این گیفت کارت آشنا شدید.

این گیفت کارت تنها مخصوص کاربران دارای دیوایس های آیفون و یا مک بوک است و تنها دارندگان این دستگاه ها می توانند از خدمات این گیفت کارت استفاده کنند.


Top