سبد خرید 0

آموزش استفاده از ایکس باکس سری S و X ( سطح پیشرفته)

آموزش استفاده ایکس باکس سری X و ایکس باکس سری S

 در مقاله سری قبل، به شما کاربران عزیز آموززش های اولیه ای در رابطه با نحوه استفاده از سرویس ایکس باکس سری S و X ارائه دادیم. در این سری از مقاله می خواهیم به شما مطالب جدیدتری در مورد آموزش استفاده از سرویس ایکس باکس سری S و X ارائه دهیم و شما را با سایر امکانات این سرویس آشنا کنیم.

امکانات ویژه سرویس ایکس باکس سری S و X

امکان به اشتراک گذاری بازی ها با دوستان آشنایان

در مورد سایر امکانات سرویس های ایکس باکس سری S و X می توانم برایتان بگویم که شما با استفاده از این دو سرویس، سری S یا X، این امکان برایتان فراهم خواهد بود که بازی ها را بعد از انجام دادن، با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر با سرویس های کنسول پلی استیشن کار کرده باشید، به احتمال زیاد با این قابلیت و نحوه به اشتراک گذاری بازی با دوستان خود آشنایی دارید. جالب است بدانید که سری ایکس باکس هم در رقابت با پلی استیشن، چنین امکانی را به سرویس های خود از جمله سری S و X کنسول های خود اضافه کرده است.

ریسک ها و محدودیت های GameSharing

قابلیت GameSharing در کنسول های ایکس باکس سری S و X ، سوای از مزیت هایی که دارد و هیجان بازی را دو چندان می کند، ریسک هایی را نیز با خود دارد. اما در صورتی که حساب کاربری خود را با فرد مطمئنی به اشتراک بگذارید، خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

همچنین در خصوص محدودیت های GameSharing می توان به این نکته اشاره کرد که تنها دو حساب می توانند در آن واحد به اشتراک گذاشته شوند.

 برای مثال،  اگر شما و یکی از دوستان و یا آشنایانتان با یکدیگر اطلاعات حساب کاربری خود را به اشتراک بگذارید، سقف این محدودیت پر خواهد شد و دیگر شما یا دوستان و آشنایانتان هم متقابلا نمی تواند GameSharing داشته باشند. در صورتی که تجربه بازی با سرویس کنسول پلی استیشن را داشته باشید، می دانید که چنین محدودیتی در سرویس های PS نیز وجود دارد.

نقطه قوت GameSharing در کنسول های ایکس باکس سری S و X نسبت به پلی استیشن

در مورد نقطه قوت GameSharing  در کنسول های ایکس باکس سری S و X نسبت به پلی استیشن می توان گفت که اگر شما در کنسول خود حسابی را با عنوان Home تنظیم کنید و نفر دوم نیز کار مشابه شمارا انجام دهد، همه حساب کاربری هایی که در کنسول شما موجود هستند، می توانند از بازی های به اشتراک گذاشته شده استفاده نمایند.

متقابلا دوست شما نیز می تواند بدون محدودیت از حساب های کاربری مختلف بر روی کنسول خود بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کند و انجام بازی های مختلف را تجربه نماید.

قابلیت تنظیم خودکار نرخ تصویر در کنسول های ایکس باکس سری S و X

در کنسول های ایکس باکس سری S و X این قابلیت به صورت خودکار وجود دارد که نرخ تصویر را به صورت خودکار روی بهترین حالت تنظیم کند.

خودتان نیز می توانید وارد قسمت تنظیمات شده و نرخ تصویر کنسول خودتان را تنظیم کنید.

قابلیت های Xbox بر روی گوشی موبایل

Xbox این قابلیت ها را در گوشی موبایتان در اختیار شما قرار خواهد داد که عبارتند از:

  • تغییر اطلاعات پروفایل و یا شخصی سازی آن
  • بررسی دوستان آنلاین
  • گشت و گذار در فروشگاه مایکروسافت
  • امکان بررسی وضعیت Achievement ها

همچنین این برنامه  می تواند به شما امکان دانلود بازی های مختلف از راه دور را نیز بدهد و در صورتی که شما برنامه و کنسول های ایکس باکس سری S و X خود را با یکدیگر هماهنگ بکنید، این امکان برایتان فراهم است که حتی در خارخ از خانه خودتان نیز بازی ها را به لیست دانلود کنسول های ایکس باکس سری S و X اضافه کنید.

نحوه Hard Reset کردن در کنسول

اگر در حین اجرای بازی در کنسول ایکس باکس سری S و X ، بازی شما متوقف شده و هیچ واکنشی نان نمی دهد، می توانید کنسول خود را Hard Reset کنید.

برای انجام این کار کافی است که دکمه Xbox را فشار داده و چند ثاننیه دکمه را نگه دارید. هنگامی که کنسول خاموش شد، مجددا برای روشن کردن کنسول خود دکمه Xbox را فشار دهید و دستگاه خود را روشن نمایید.

امکان به اشتراک گذاری اسکرین شات ها و ویدیوها در کنسول

همچنین در کنسول ایکس باکس سری S و X این امکان برای شما فراهم است که به امکان به اشتراک گذاری اسکرین شات ها و ویدیوها در کنسول بپردازید و عکس و کلیپ هایتان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سخن آخر

در این مقاله با سایر امکانات و قابلیت های کنسول ایکس باکس سری S و X آشنا شدید.

همچنین برای خرید انواع کنسول ها و گیفت کارت های بازی می توانید از طریق سایت دیرکلاب به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید و بعد از شارژ اکانت خود و انجام بازی، از به اشتراک گذاری بازی ها ، عکس ها و یودیوها با دوستانتان نهایت لذت را ببرید.

 

 


Top