سبد خرید 0

10 نکته حیاتی در خرید گیفت کارت

10 نکته حیاتی در خرید گیفت کارت

گیفت کارت به اعتبار غیر نقدی گفته می شود که جایگزین پول نقد برای خرید از فروشگاه ها است که توسط شرکت ها یا بانک ها صادر می شود. گیفت کارت با کارت اعتباری تفاوت هایی دارد مهمترین تفاوت گیفت کارت با کارت های اعتباری این است که در گیفت کارت اعتبار آن قابل انتقال نیست اما کارت های اعتباری قابلیت انتقال دارند. 

گیفت کارت به اعتبار غیر نقدی گفته می شود که جایگزین پول نقد برای خرید از فروشگاه ها است که توسط شرکت ها یا بانک ها صادر می شود. گیفت کارت با کارت اعتباری تفاوت هایی دارد مهمترین تفاوت گیفت کارت با کارت های اعتباری این است که در گیفت کارت اعتبار آن قابل انتقال نیست اما کارت های اعتباری قابلیت انتقال دارند. در هنگام خرید گیفت کارت باید نکاتی را رعایت کنید. اگر می خواهید 10نکته حیاتی در خرید گیفت کارت را بدانید تا پایان با ما همراه باشید.

چه نکاتی در هنگام خرید گیفت کارت باید رعایت شود؟

در هنگام خرید گیفت کارت باید 10 نکته حیاتی را رعایت کنید که به شرح زیر است:

1. به نوع گیفت کارت توجه کنید

در هنگام خرید گیفت کارت باید به نوع گیفت کارت توجه کنید زیرا برخی از شرکت ها از گیفت کارت های مخصوص استفاده می کنند. برای مثال با خرید گیفت کارت گوگل پلی می توان شارژ اکانت و خرید از گوگل پلی را انجام داد و یا گیفت کارت نتفلیکس فقط می تواند برای پرداخت اشتراک سایت نتفلیکس مورد استفاده قرار می گیرد.

گیفت کارت اپل، گیفت کارت ایکس باکس و گیفت کارت اسپاتیفای نمونه ای از این گیفت کارت ها هستند.

2. به ارز موجود در گیفت کارت توجه کنید

انواع گیفت کارت ها با ارزهای رایج وجود دارد که قابل استفاده در آن کشور است. به عنوان مثال اگر گیفت کارت هایی که دارای ارز دلار است، بیشتر برای شما قابل استفاده است این گیفت کارت را می توانید خریداری کنید.

3. گیفت کارت های بین المللی با مبلغ های دلخواه را می توانید خریداری کنید

گیفت کارت هایی که به صورت بین المللی هستند قابلیت شارژ مجدد برای آن ها وجود ندارد و در صورت اتمام شارژ دیگر گیفت کارت، اعتباری ندارد و نمی توان از آن استفاده کرد زیرا دیگر کارایی ندارد در نتیجه باید گیفت کارت ها را با مبالغی خریداری کنید که به آن مبلغ نیاز دارید.

4. به ریجن گیفت کارت توجه کنید

هر گیفت کارتی دارای یک ریجن است. ریجن همان منطقه ای است که می توان از گیفت کارت استفاده کرد یعنی گیفت کارت در همان منطقه تعیین شده کاربرد دارد. برای مثال گیفت کارت استیم آمریکا برای پرداخت های درون آمریکا قابل استفاده است.

5. از سایت های مطمئن گیفت کارت را خریداری کنید

در صورت خرید اینترنتی بهتر است از سایت های معتبر گیفت کارت های خود را خریداری کنید. امروزه کلاهبرداران زیادی وجود دارد تا از نداشتن اطلاعات کافی افراد سوء استفاده کنند و گیفت کارت های تقلبی را به جای گیفت کارت های اصلی به فروش برسانند. برای جلوگیری از این کار بهتر است گیفت کارت ها را از سایت های معتبر خریداری کنید.

6.به تاریخ انقضای کارت توجه کنید

در هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن ، گیفت کارت گوگل پلی یا سایر گیفت کارت ها به تاریخ انقضای کارت توجه کنید. زیرا این کارت ها دارای مدت اعتبار می باشند و در صورتی که زمان آن بگذرد دیگر قابل استفاده نیستند.

7. تمام اطلاعات گیفت کارت را از فروشنده بخواهید

یکی دیگر از نکاتی که برای خرید گیفت کارت باید توجه کنید این است که تمامی اطلاعات مانند تاریخ انقضا، کد گیفت کارت و سایر اطلاعات را از فروشنده درخواست کنید.

8. در صورت خریداری کردن گیفت های بین المللی به مالیات و کارمزد گیفت توجه کنید

اگر می خواهید گیفت کارت های بین المللی را خریداری کنید باید مالیات و کارمزد آن را پرداخت کنید. برخی از گیفت کارت ارزان هستند یعنی دارای کارمزد کمتری می باشند و خرید این گیفت کارت ها به صرفه است.

9. برای خرید گیفت کارت موارد امنیتی را رعایت کنید

گیفت کارت مانند کارت های بانکی و کارت های اعتباری دارای مشخصاتی هستند که باید این اطلاعات محرمانه باشد. بهتر است گیفت کارت های خود را از بانک ها خریداری کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

10. به تقلبی نبودن گیفت کارت توجه کنید      

در صورت خرید اینترنتی گیفت کارت گاهی کلاهبرداران از افرادی که در این زمینه آگاهی کافی ندارند سوء استفاده می کنند. شما باید در هنگام خرید گیفت کارت دقت کنید تا گیفت کارت تقلبی را به جای گیفت کارت اصلی به شما ندهند. پیشنهاد می کنیم از سایت و مراکز خرید معتبر گیفت کارت ها را خریداری کنید.

نتیجه گیری

دیر کلاب یک سایت معتبر برای فروش انواع گیفت کارت است که در زمینه ارائه خدمات به مشتریان خود بسیار کارآمد است و سابقه درخشانی دارد. هدف این سایت تلاش برای جلب رضایت مشتریان است.


Top